14 November 2009

SOALAN RAMALAN??

Salam 1Malaysia.Terlebih dahulu saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian anda melayari laman web saya. Peningkatan jumlah pelawat terkini sehingga melebihi 4000 sehari (lebih 1000 unique visitors) menunjukkan dengan jelas bahawa berlaku peningkatan usaha untuk mencari soalan ramalan, tajuk-tajuk fokus atau tajuk pilihan oleh webmaster atau blogger yang saya sediakan pautannya di laman web ini.

Walaupun begitu, masih ramai yang e-mel kepada saya kerana inginkan soalan ramalan. Secara peribadi, saya tidak membuat ramalan. Walaupun anda mungkin menerima ramalan daripada laman web atau blog tertentu, anda sebagai pelajar masih perlu belajar semua jenis dan bahagian serta aspek kajian. Bolehlah ditolak mana-mana tajuk yang telah keluar pada 2008 kerana ia tidak mungkin keluar lagi tahun ini tetapi tajuk-tajuk lain masih perlu diberi perhatian.

Oleh sebab itu saya menyediakan Fokus Soalan BMSPM 2009 dengan memetik sumber-sumber luar dan sumber analisis sendiri untuk membantu anda. Gunakan sebaik mungkin sambil berbincang dengan guru-guru anda sendiri kerana guru-guru yang berpengalaman lebih mengetahui apa yang sepatutnya anda fokuskan berdasarkan kemampuan anda. Teruskan melayari laman web ini kerana masih ada beberapa bahan yang mungkin membantu anda pada saat-saat terakhir ini. Selamat berjaya daripada Webmaster.(daripada Mohd Zaki Haji Awang Mat - blogger http://bmspm.net).


Web master (blogger http://cikguanda.blogspot.com) amat bersetuju dengan pandangan tersebut. Jika anda, calon SPM 2009 sudah membuat persediaan rapi sejak kemasukkan ke Tingkatan 4 lagi, maka anda tidak perlu risau atau tercari-cari soalan-soalan ramalan sebelum menduduki peperiksaan SPM. Jadi, yakinlah kepada diri sendiri bahawa anda mempunyai kemampuan yang tinggi untuk menangani segala persoalan yang diajukan oleh Lembaga Peperiksaan Malaysia dalam kertas soalan SPM tahun ini. SELAMAT BERJAYA.

Tiada ulasan: